[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Fråga

  • From: info <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 25 Sep 2014 13:41:02 +0200

---- On Thu, 25 Sep 2014 13:30:25 +0200 Ahrvid  wrote ----

>  Varumärkesmässigt borde det inte vara några problem. (Däremot
> kanske "Mitrania" var ett mindre bra namn av andra skäl.
> Jag förstod aldrig vad det betydde. Ett namn borde säga något.)

Sluta med sådana här meningslösa kommentarer, Ahrvid, bara för att en
listdeltagare och kompis till dig kan bli lite ledsen i ögat. Givetvis var det
ett problem att ha två magasin inom samma ämnesområde, med så snarlika namn.
Allt kan inte betjafsas, för den som föredrar att använda sin hjärna.

>  Litet större bekymmer borde det för Rickard vara att det finns ett relativt
>känd bokförlag, Minotaur, som utger deckare.

Jag hade kontakt med dem om detta, och till skillnad från Robert Anderssons
barnsligheter hade vi ett intelligent samtal. Vi kom fram till att det inte var
ett problem, eftersom ämnesområdena och utgivningen var väsenskild (och det är
också så lagstiftningen lyder). Det ena var en tidskrift, det andra ett
bokförlag; tidskriften sysslade med skräck och fantasy, bokförlaget med deckare.

SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).