[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Fråga

  • From: info <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 26 Sep 2014 05:31:40 +0200

---- On Thu, 25 Sep 2014 14:01:15 +0200 Ahrvid  wrote ----

>  Kompis är att ta i (sagt utan att jag heller har något EMOT Robert).

Du tramsar som vanligt och börjar tompladdra om smådetaljer och ordval, bara
för att slippa kärnfrågor. Men jag har helt rätt också denna gång, och det
finns inget att diskutera. Hur mycket det är kliar i tjafsnerven.

Jag begriper fullt väl din intention i ditt förra mail, där du inledde med att
hålla med mig totalt om en sak som varit på tapeten tidigare på listan, och där
du dessutom nästan ordagrant upprepade argument jag givit. Detta bara för att
försöka få mig på gott humör, så att du i nästa stycke skulle kunna pladdra
emot (utan giltiga skäl) angående detta om Minotauren och Mitrania. Klarar du
verkligen aldrig av att diskutera vad saker och ting verkligen handlar om,
*utan* att försöka manipulera, förvilla och vrida fokus ur led?

Du är inte ensam om detta klassiska nörddrag. Men det är fortfarande helt
otroligt hur omöjligt det är att diskutera intelligent och verklighetsinriktat
bland blånördar. Med litet tjafs förändrar man tydligen världen och
verkligheten... Förvisso enkelt att tro, när man lever hela sitt liv vid
skrivbordet.

SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).