[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Fråga

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 25 Sep 2014 14:01:15 +0200

Rickard
> Sluta med sådana här meningslösa kommentarer, Ahrvid, bara för att en
> listdeltagare och
> kompis till dig
  Kompis är att ta i (sagt utan att jag heller har något EMOT Robert). Jag tror
jag träffat Robert kanske ett par ggr, och jag medverkade i Mitrania ungefär
ett par ggr också. (I så fall är jag mer kompis med dig, som jag träffat många
gånger under lång tid - dock inte mycket på senare år, då du flyttat en bit
bort. Och jag har haft fler saker i Minotauren, novellerna om "Binära baren".)

> Jag hade kontakt med dem om detta, och till skillnad från Robert Anderssons
> barnsligheter hade
> vi ett intelligent samtal.
  SKRIVA hade en liknandee sak. Många år efter att SKRIVA startats, kom en dam
vid namn Lotta H på att hon skulle göra en mailinglista som hon kallade Skriva.
Hade litet mailutbyte, varvid jag sade att jag var faktiskt först... Men jag
sade åt henne att som särskiljande  markör kunde jag skriva SKRIVA just så, med
versaler. Det är vad jag alltid föredragit, och att det fanns en lista kallad
"Skriva" är ett bra svepskäl till att rekommendera versaler....
  Den andra listan, Skriva, tror jag har försvunnit. Ett tag delades den i två,
kallade "Skriva:prosa" och "Skriva:poesi" (jag är med på Skriva:prosa men har
inte sett saker där på år och dag).

ahrvid@xxxxxxxxxxx / Follow @SFJournalen on Twitter for the latest
 news in short form! / Gå med i SKRIVA - för författande, sf, fantasy,
kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) info
www.skriva.bravewriting.com<http://www.skriva.bravewriting.com>
& delta i FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2014
<http://www.skriva.bravewriting.com/>
http://www.skriva.bravewriting.com<http://www.skriva.bravewriting.com/>
 / Om Ahrvids novellsamling Mord på månen:
http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu
som ljudbok:
http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs
även AE i nya E-antologin E-Xtra Vildsint
https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ