[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Dok-filmer? (Var: Varför tog Malik B...)

  • From: info <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 19 May 2014 09:49:57 -0700

---- On Mon, 19 May 2014 09:23:39 -0700 Ahrvid  wrote ----

>Pia:
> Jag tror inte ett ögonblick på att "all sanning är relativ".
> Men film är ett ganska infotunt medium och man kan
> inte berätta allt. Det viktiga är att huvuddragen är
> sanna. Denne Rodriguez var tämligen bortglömd
> (det var därför han fick jobba som byggnadsarbetare),
> men ganska stor i Sydafrika, och så kan man diskutera
> smådetaljer.

Du har ju faktiskt ingen aning om vad kritiken mot Maliks dokumentär gick ut
på. Poängen är att Rodriguez INTE var bortglömd och hade övergivit sin
musikkarriär, tvärtemot vad dokumentären påstår. Detta handlar givetvis inte om
brist på utrymme för information; givetvis handlar det om falsk
historieskrivning. Dummare än så är ingen på denna lista, även om en viss
Ahrvid säkert gärna hycklar bara för att polera Pias ömmande rumpa.

SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).