[SKRIVA] Re: Rec: "The Last Airbender"

  • From: "Tora Greve" <tora.greve@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 11 May 2014 11:17:18 +0200

Min litterära konsult rekommenderar option c, speciellt i korthuggna
repliker. Men hon säger också att man får återkomma till viktiga detaljer.
Man får aldrig plantera ett gevär utan att skjuta av det senare i
berättelsen. Även redaktörerna brukar understryka detta. Vissa gånger läser
man saker som bara verkar obegripliga och flummiga, och då undrar man hur
redaktören kan ha släppt igenom det.
Även jag kan läsa en bok och se på TV samtidigt, och då säger Torsten, "Nu
ser du på TV med rumpan."
Tora.