[SKRIVA] Re: Om ämnesrader

  • From: Hans Persson <unicorn@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 10 Jul 2007 10:16:50 +0200

tis 2007-07-10 klockan 09:31 +0200 skrev Kristoffer Holmén:

> Ursäkta; ska ämnesraden rimligen inte innehålla ämnet för innehållet
> i brevet? Om jag startar en tråd om X kan jag inte kräva att alla
> andra ska använda X som ämnesrad om de förgrenar diskussionen. Om
> inte annat så blir det väldigt rörigt.

Självfallet är det så. Det ska medges att många är tröga med att ändra
ärenderader så den som inte varit med så länge kan lätt få för sig att
man inte bör göra det, men det betyder inte att det är fel att uppdatera
ärendet när diskussionen migrerat till något nytt ämne.

Och apropå nettikett: det vore trevligt om illern kunde ta bort sin
visitskortsbilaga från brev till listan.

Hans

| Hans Persson                   http://pinkunicornblog.blogspot.com/ |
| unicorn@xxxxxxxxxxxxxx         http://www.lysator.liu.se/~unicorn/  |

SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).