[SKRIVA] Re: Kommentarer om blogförfalskning

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 19 Mar 2008 23:11:40 +0100 (CET)

Från: nitro2k01@xxxxxxxxx
>större sammanhang där jag parodiserade en längre tids händelser.
  Parodier blir mycket roligare om de inte har så blygsam kontakt med
verkligheten.

>Var och en får väl stava som de vill. Men jag är i majoritet i hur jag
  Nå, turligt nog är språkdiktatur ännu inte utlyst, och om en majoritet
tycker si får en minoritet fortfarande tycka så.

>Men som sagt, var och en får väl stava som de vill.
  Det är det enda jag kan hålla med om. (Med det tillägget att om man
förespråkar en avvikande stavning skall man ha en motivering för det.  Ren
felstavning, dvs av okunskap, bör undvikas förstås.)

>Och sluta vräk ur dig beskyllningar som du inte har bevis för.
  Att klaga på "beskyllningar" är något ovanstående med tanke på en
lokalisering i glashus nog bör undvika.