[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Kommentarer om blogförfalskning

  • From: "Ove Ridé" <nitro2k01@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 19 Mar 2008 22:55:43 +0100

On 19/03/2008, ahrvid@xxxxxxxxxxxx <ahrvid@xxxxxxxxxxxx> wrote:
> Från: nitro2k01@xxxxxxxxx
>   Bl a ditt långvariga beteende, inkl att försöka försvara blogförfalskningen.
När har jag försvarat blogförfalskningen? Kalkonrubriken var en del i
större sammanhang där jag parodiserade en längre tids händelser.

>   Sådant varierar. Vi har t ex ordet "pop" som inte får dubbelt p i best form.
>  (Det heter t ex "Magnus Uggla är popens marschkung".)
Var och en får väl stava som de vill. Men jag är i majoritet i hur jag
stavar de olika formerna av blog. Google talar sitt tydliga språk.
Bloggar: 770000 resultat (Vilket är den stavning jag föredrar)
Blogar: 4950 resultat
Bloggen: 674000 resultat (Vilket är den stavning jag föredrar)
Blogen: 7320 resultat
Blog: 2380000 resultat  (Vilket är den stavning jag föredrar)
Blogg: 1220000 resultat
Jag valde att bara söka efter svenska resultat, samt sätta
citationstecken runt sökorden så att Google inte auto-korrigerar och
inkluderar närliggande söktermer i sökningen. Skrivar man bara blogar
så är Google nämligen vänlig nog att även söka efter sidor som stavar
korrekt.
Men som sagt, var och en får väl stava som de vill.

> F ö var ordet "blog" i
>  obest form i din falska blog, så frågan om dubbelkonsonant är inte ens
> aktuell.
>  Ett tips om man skall förfalska något, är ju att inte göra en avslöjande
>  felstavning redan i rubriken.  Det är ungefär lika begåvat som att försöka
>  förfalska 600 kr-sedlar.
Jag tycker blogg med två g ser lika dumt ut som du. Och sluta vräk ur
dig beskyllningar som du inte har bevis för.

/Ove

-----BEGIN 2ROT13 MESSAGE-----
Low Bitrate Netlabel: <http://flb.gg8.se/>
Blog:
<http://gameboygenius.8bitcollective.com/>
SKRIVA på Lysator. Ditt Ahrvid-fria alternativ:
Sätt på ett par flipflops, vippa på rumpan
och gör det här till en minnesvärd sommar!
-----END 2ROT13 MESSAGE-----