[SKRIVA] Re: Klimatvaccin mot pruttande boskap

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 8 Aug 2013 01:44:49 +0200

Den 8 augusti 2013 01:35 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
>   M a o, jag fick alltså ingenting alls "om bakfoten". Ingenstans
> förnekar jag att veggisarna gaggar om boskaps gasutsöndring,
> också. Men det finns även annat kring köttproduktion och
> djurhållning som de påstår ökar mängden farliga "klimatgaser".

Eller vänta nu... På vilket sätt menar du att veggisarna menar att
växthusgaserna skulle öka på andra sätt? Att skapa milsvida
betesmarker och odla stora arealer bara för att utfodra boskap är
enligt dem ett resursslöseri och därmed ett miljöproblem i sig (det
tränger undan och förstör "naturlig" miljö), det är inte ett
klimatproblem.