[SKRIVA] Re: E-bokmarknaden (var: Mackan - var: Helgaktiviteter)

  • From: Torbjörn Wester <torbjorn_wester@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 28 Oct 2009 23:56:57 +0100

From: ahrvid@xxxxxxxxxxx
To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [SKRIVA] E-bokmarknaden (var: Mackan - var: Helgaktiviteter)
Date: Wed, 28 Oct 2009 23:13:08 +0100

> En modell är "shareware": frivillig betalning med en bonus till betalare.
> Skicka in 30 kr för den här romanen, så får du också en intervju med
> författaren, en karta över händelserna och en >artikel om hur boken kom till!
> (T ex.)

Och inom 2,3 sekunder hamnar intervjun, kartan och artikeln på The Pirate Bay.
Jag tror alltså inte på konceptet. Hellre då att man får fribiljetter (eller
rabatterade biljetter) till en föreläsning författaren kommer att hålla. Funkar
dock bäst i storstäder...
>"Freeware" kan funka: skicka en slant, för att visa att du gillar oss, men
>boken är helt fri och bidrag är frivilligt. De rena sympatipoängen man hämtar
>hem kan få en dels hjärtan och >plånböcker att mjukna.
Dessutom borde det klassas som gåva eftersom det inte finns något krav på
motprestation - och är således skattefritt!! Då kan denna lösning snabbt löna
sig för författaren... Inga mellanhänder och pengarna direkt ner i fickan.
Mvh.Torbjörn
Nya Windows 7 - Hitta en dator som passar dig! Mer information.
http://windows.microsoft.com/shop