[SKRIVA] Re: E-bokmarknaden

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 29 Oct 2009 00:15:01 +0100

From: torbjorn_wester@xxxxxxxxxxx
> Och inom 2,3 sekunder hamnar intervjun, kartan och artikeln på The
> Pirate Bay. Jag tror alltså inte på konceptet. Hellre då att man får
> fribiljetter (eller rabatterade biljetter) till en föreläsning författaren
> kommer att hålla. Funkar dock bäst i storstäder...
   Det är dock förvånansvärt många som inte använder Pirate Bay och liknande.
(F ö är Google en väldigt mycket bättre torrent-sökmaskin! Någon borde åtala
Google...) En del avstår för att man tycker att det är moraliskt tveksamt,
andra begriper noll av tekniken och vet inte hur man installerar och använder
en torrentklient.
  Så piratkopiorna kommer bara vara alternativ för *en del*. Därmed borde
shareware-konceptet kunna funka. Det räcker ju om det funkar för en del av
marknaden.
  Men man får hitta på och experimentera med en massa olika intäktsalternativ.
Jag sade ju att jag inte hade lösningen...

Hitta kärleken nu i vår!
http://dejting.se.msn.com/channel/index.aspx?trackingid=1002952