[SKRIVA] Re: Berghorn: "Fruns fel om mannen slår" (var: Oh My F...)

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 14 Nov 2015 22:48:51 +0100

Rickard:

Detta sagt av samma person som var skiträdd nog att ändra min
yttrandefrihetsliberala ämnesrad från "Fucking Allah" etc. till den betydligt
mer opportunistiska antydningen att någon vid namn Rickard misshandlar sin
hustru.<<

Nej, det har inget med "rädsla" att göra. Det är den som skriver en text (i
detta fall jag) som äger rätt att sätta rubriken,även att ändra en rubrik när
texten man skriver är ett svar. Och skälet till att jag satte den rubrik jag
satte på min text (och använder även här) är att ursprungsrubriken var
intetsägande och helt missar kärnfrågan. Kutym är att man vid rubrikbyte
markerat att det tidigare funnits en annan rubrik med ett "(var: ..." (eller på
engelska "(was:...").
Jag försöker inte heller påstå att Rickard slår en ev hustru. Det framgår
tydligt att rubriken handlar om att hans inställning som går ut på att
skuldbelägga offer vilket är den moraliska motsvarigheten till rubrikens
budskap.
Som publicist, skribent, författare syns Rickard ha en omöjlig inställning
til yttrandefrihet. Han tycker den skall inskränkas så att kritik mot i detta
fall religion förbjuds (iaf finner han sådan kritik klandervärd) och den som
har slik kritik får "skylla sig själv" om man utsätts för terroristattentat med
hundratals döda.
Botten. Riktigt lågt.

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) och förbered dig för
FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2016, info www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang:
"stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även
AE i nya E-antologin Mellan tid och rum
http://www.adlibris.com/se/e-bok/mellan-tid-och-rum---himmel-och-hav-9789187711435
/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)
-----
SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan