[SKRIVA] Re: Fucking jävla Gud och speciellt skit-Allah

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 16 Nov 2015 12:23:27 +0700

---- On Sun, 15 Nov 2015 04:48:51 +0700 Ahrvid wrote ----

Rickard:

Detta sagt av samma person som var skiträdd nog att
ändra min yttrandefrihetsliberala ämnesrad från "Fucking Allah" etc.<<

Nej, det har inget med "rädsla" att göra. Det är den som skriver en
text (i detta fall jag) som äger rätt att sätta rubriken,även att ändra
en rubrik när texten man skriver är ett svar.

Ge upp ditt trams; och bara för att ytterligare visa på den Ahrvidska
dubbelmoralen angående hans speciella form av yttrandefrihet ("Det är alltid
fel på den som reagerar på smutskastning och provokationer, eftersom
smutskastaren och provokatören ju måste ha sin vackra Yttrandefrihet")
återställer jag rubriken till en smått skarpare version av originalet --
eftersom också den kommer att försvinna all världens väg när Ahrvidgubben
svarar.

Men om du åtminstone denna gång faktiskt läser vad jag skrivit, och förstår vad
som faktiskt står där, skulle också du, Ahrvid, se tydligt nog att vi inte
befinner oss på ljusårs avstånd från varandra; jag föraktar likaväl som du
PK-hysterins krav på självcensur med dess rötter i vänsterextremistiskt
nonsens. Men det är också denna gång viktigt att påpeka hur otroligt korkat och
destruktivt det är att spela terrorister i händerna genom att publicera
Muhammedkarikatyrer galore. Dessa terrorister söker med ljus och lykta efter
allt som upprör västvärlden, och de har funnit en guldgruva i detta trams om
"yttrandefrihet".

Vår yttrandefrihet är inte på något egentligt sätt hotad från
fundamentalistiskt muslimskt håll, och de kommer inte att invadera Europa eller
Amerika eftersom det är totalt orealistiskt (förutom i högerextremisternas
paranoiskt sjuka världuppfattning). De kan bara ställa till jävla mycket elände
för oss. De verkliga hoten mot yttrandefriheten kommer från helt andra håll,
nämligen internetcensur och it-övervakning. Ett tydligt bevis på att
fundamentalistiska muslimer inte på något märkbart sätt har lyckats inkräkta på
deras kritikers yttrandefrihet, är just den överväldigande mängden av
religionskritik, protester, krigspropaganda, förakt, hat och ren rasism som
ockuperar media och internet i allt mer intensiv grad.

/ Rickard

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck * �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).