[SKRIVA] Re: Ang. Avatar

  • From: Erik Skaldeman <erik_skaldeman@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 28 Jan 2010 22:59:11 +0100

Ja filmtekniken bör användas kreativt!
Jag tror inte att 3D-fenomenet kommer gå över. Man kommer säkert använda det
för fulla halsar för att sälja biobiljetter. Frågan är om det höjer
filmupplevelser? 3D kommer bli en del av vardagen, precis som vanlig bio har
blivit. Och då kommer det kanske inte vara särskilt häftigt längre? Precis som
bilar och tunnelbanor inte är häftiga längre. Men det är klart man utvecklar
detta, det är ju en guldgruva!
Det behöver inte vara dåligt för det. Men är det bra? Det är väl helt enkelt
världens gång!
/Erik
> From: ahrvid@xxxxxxxxxxx
> To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
> Subject: [SKRIVA] Re: Ang. Avatar
> Date: Thu, 28 Jan 2010 13:02:36 +0100
>

> From: erik_skaldeman@xxxxxxxxxxx
>   Jag tror att 3D kan bli stort, därför att tekniken nu tycks mogen. När jag
> såg "Avatar" syntes bildseparationen vara nära nog perfekt. 3D blir stort för
> datorspel (spelare vill nog ha "virtual reality") och det har utannonserats
> flera storfilmer som skall komma i 3D (och gamla som skall göras i 3D-version
> - bl a "Star Wars").
> [...]

Nya Windows 7 - Hitta en dator som passar dig! Mer information.
http://windows.microsoft.com/shop