[orasi] Ηψυχολογια τωντυφλων

  • From: Κούβαρης Κώστας <COSTAS26@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: Λιστα Οραση <orasi@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 9 Jun 2008 12:31:36 +0300

Πριν περίπου ένα μήνα ξεκίνησα άσκηση σ'ένα δικηγόρο που βρήκα μέσω
αγγελίας. Ο συγκεκριμένος δικηγόρος έχει την ιδιαιτερότητα της μειωμένης
όρασης, γεγονός
που σε πρώτη φάση μου έκανε αρκετή εντύπωση, αφού αυτό σήμαινε πως είχε
προσαρμόσει την ζωή του γύρω απο αυτό, προσπαθώντας να μειώσει τα
μειονεκτήματα,
αλλά δεν έδωσα σημασία, μιας και εγώ η ίδια έχω περιορισμένη ακοή.
Κάθε δικηγόρος έχει δικαίωμα να έχει μέχρι τρεις ασκούμενες τυπικά (εννοώ
πως δεν υποχρεούται να τους παρέχει ουσιαστική άσκηση, δηλ να δουλεύουν
γι'αυτόν,
μπορούν απλά να έχουν γραφεί στον αντίστοιχο δικηγορικό σύλλογο ως
ασκούμενες μέσω αυτού και να μη πατάνε ποτέ στο γραφείο του- αρκεί στο τέλος
του δεκαοκταμήνου
να έχουν μαζέψει ένα συγκεκριμένο αριθμό παραστάσεων). Έμαθα λοιπόν σχετικά
σύντομα πως ο συγκεκριμένος δικηγόρος είχε δηλώσει κι άλλη μια κοπέλα ως
ασκούμενη
του, την οποία όμως δεν είχα δει ποτέ και υπέθεσα πως ήταν κάποια γνωστή του
την οποία εξυπηρετούσε.
Πριν μερικές μέρες έτυχε να την δω- είχαμε να κάνουμε μία παράσταση σε
δικαστήριο και θέλησε να έρθει μαζί για να δηλωθεί κι εκείνη. Κι εκεί έπαθα
σοκ.
Η κοπέλα είναι εντελώς τυφλή. Απ'όσο έμαθα μετά μένει μόνη στην Αθήνα (οι
δικοί της είναι στο Αγρίνιο), πλένει, μαγειρεύει, καθαρίζει, σιδερώνει μόνη
της,
κυκλοφορεί παντού με συγκοινωνία κι έχει και φίλο (που είναι κι εκείνος
τύφλος). Τελείωσε την Νομική στα 4μίσι χρόνια (ενώ εμένα μου πήρε 6μίσι) με
βαθμό
άνω του 7 (εγώ μετά βίας πιάνω το 6) και υπόψιν πως για να μελετήσει, αφού
δεν μπορεί να διαβάσει, ακούει τα πάντα σε κασέτες. Υπόψιν τα περισσότερα
βιβλία
της Νομικής είναι ιδιαιτέρως ογκώδη, οπότε φανταστείτε πόσες κασέτες έχει
ακούσει. Ξεκίνησε ήδη μεταπτυχιακό και χειρίζεται υπολογιστή με ιδιαίτερη
άνεση
(φυσικά με ειδικό πρόγραμμα που προφορικοποιεί τα πάντα) και χωρίς ποντίκι.
Ταυτόχρονα κάνει μαθήματα για να πάρει το Proficiency και γενικώς ζει μια
άκρως
φυσιολογική ζωή, παρόλο που είναι εκ γενετής τυφλή.
Παθαίνω σοκ όταν σκέφτομαι πως δεν έχει δει ποτέ πόσο γαλάζιος είναι ο
ουρανός και η θάλασσα... Δεν έχει δει ποτέ το πρόσωπο της στον καθρέφτη..
δεν ξέρει
τι χρώμα έχει φωτιά... Δεν θαύμασε ποτέ της τα αστέρια, δεν ξέρει πόσο
κίτρινη είναι μια μαργαρίτα ή πόσο κόκκινη μια παπαρούνα...
Μου έλεγε πως με τον φίλο της ήθελαν να πάνε να φάνε στο La Pasteria.
Ευνόητα την ρώτησα πως διάβασε τον κατάλογο. Μου είπε πως συνήθως βάζει
κάποιον άλλον
και της τον διαβάζει, αλλά επειδή το La Pasteria έχει δικό του site, στην
συγκεκριμένη περίπτωση έψαξε και βρήκε το μενού απο το σάιτ, το εκτύπωσε, το
πήγε στον Σύλλογο Τυφλων, της το έγραψαν σε Μπράιγ και το πήρε μαζί της όταν
πήγαν με τον φίλο της για φαγητό...
Και κάποια στιγμή που περπατούσαμε στο κέντρο μαζί- μου κρατούσε το χέρι-
γυρνάει και με ρώταει αν είμαστε στο τάδε σημείο. Επειδή μιλούσαμε είχα
αφαιρεθεί
και κοίταξα μερικά δευτερόλεπτα γύρω μου πριν της απαντήσω.. Είμασταν όντως
στο σημείο που μου είχε πει κι εκείνη το ήξερε. Ξέρει το κέντρο σαν την
παλάμη
της.. ένιωσα εγώ σαν να μη βλέπω εκείνη την στιγμή!
Το ξέρατε πως αυτά τα σπαστικά πλακάκια με τις ρίγες που το πόδι σου
τρεμοπαίζει που υπάρχουν στα πεζοδρόμια και μέσα στους σταθμούς του μετρό
είναι οδηγός
τυφλών; Παρατηρήστέ τα- οδηγούν πάντα σε ασφαλές σημείο...
Έχω εντυπωσιαστεί κι έχω μείνει άναυδη απο την δύναμη της ανθρώπινης
θέλησης. Πάντα παραπονιόμουν γιατί δεν άκουγα καλά και απο την δευτέρα
δημοτικού φοράω
πάντα ακουστικά που βγάζω μόνο όταν κοιμάμαι ή κάνω μπάνιο. Μου την έδινε
(και μου την δίνει) που αν κάποιος έχει το χέρι στο στόμα μπορεί να μη
καταλάβω
τι λέει, μου την έδινε που δεν μπορούσα να αποκοιμηθώ ακούγοντας μουσική,
που δεν μπορούσα να ακούσω τον παφλασμό του κύματος το καλοκαίρι όταν έκανα
μπάνιο
στην θάλασσα.. Μου την έδινε που όταν ήμουν μικρή, όλα τα παιδάκια στο
σχολείο με κοροίδευαν, που δεν μπορούσα να παίξω μπουγέλο γιατί δεν έπρεπε
να βραχούν
τα ακουστικά, που δεν μπορούσα να ιδρώσω πολύ για τον ίδιο λόγο, μου την
έδινε που ένιωθα διαφορετική..
Γνώρισα την Βάσω όμως και όλα μου φαίνονται χαζά. Αν ένας άνθρωπος μπορεί να
ζει, ενώ δεν βλέπει ΤΙΠΟΤΑ, αν ένας άνθρωπος μπορεί να κυκλοφορεί βασισμένος
σε τέσσερις αισθήσεις (δεν μπορείτε να φανταστείτε με πόση ακριβεία
καταλαβαίνει πως έχει ανάψει το φανάρι για τους πεζούς), τότε όλα τα άλλα
είναι τίποτα
μπροστά σ'αυτό.
Για μιά ακόμη φορά καταλαβαίνω πόσο μπορεί κάποιος να πνιγεί κυριολεκτικά σε
μιά κουταλιά νερό!
ΥΓ: Δεν ξέρω αν τα έγραψα αυτά στο σωστό σημείο. Αν κάποιος moderator κρίνει
ότι πρέπει να βρίσκονται αλλού, ας μετακίνησει το τόπικ όπου εκείνος/η
κρίνει
καλύτερο.
--------------------
"Θα 'ρθουν χιλιάδες νυχτιές