[Linuxtrent] Re: Rilasciato Apache Openoffice 3.4

  • From: Roberto Resoli <roberto.resoli@xxxxxxxxx>
  • To: linuxtrent@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 9 May 2012 14:58:17 +0200

Il 09 maggio 2012 06:47, Roberto Resoli <roberto.resoli@xxxxxxxxx> ha scritto:

> Anche Apache chiede la cessione (sotto termini diversi), ma se è per
> questo, anche il progetto GNU.

Qui sono stato molto inesatto. In realtà non c'è cessione di
copyright, ma un Accordo Individuale di Licenza; il contributore
licenzia ad Apache
il proprio lavoro sotto la medesima licenza Apache.

Lo stesso credo abbia fatto Oracle, che quindi è ancora titolare del
Copyright sul codice di OpenOffice (i diritti sul marchio invece mi
risulta
 che siano stati ceduti).

(
http://blogs.computerworlduk.com/open-enterprise/2011/10/libreoffice-openofficeorg-and-open-standard-office-suites
, vedere il commento
di Shane Curcuru )
"
The ASF has never, and will never, require copyright assignment.  In
fact in most cases Apache projects don't even *want* your copyright -
the ASF would far rather that developers keep their own copyright.

What the ASF does require is an Individual Contributor License
Agreement, or iCLA (at least for large amounts of work).  This simply
licenses your contributions to an Apache project to the ASF under the
Apache license.  You still maintain your copyright, and you may still
license your independent work separately elsewhere.  All the ASF needs
is this non-exclusive license to ship your code in our projects, so
that our users can be confident that Apache projects are properly
licensed under the Apache License.

To learn more about the Apache iCLA, see our Licenses page:
http://www.apache.org/licenses/#clas
"

rob