[cfinformatica-grup] Re: Static Website Generators, The Next Big Thing.

  • From: Moisès Gómez <iesmoises@xxxxxxxxx>
  • To: "cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx" <cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 22 Nov 2015 23:57:22 +0100

@Joan Josep: Només per curiositat, perquè prefereixes md a rst?

En el meu cas, durant un temps vaig estar mirant-me els dos (entre
d'altres) i vaig optar pel segon. I això abans de descobrir Sphinx doc!

Totalment d'acord amb la recomanació de fer servir un llenguatge de marques
lleuger per TOTES les documentacions. És un goig trobar un exercici perdut
amb un find+grep :)

El dia 17 de novembre de 2015, 12:15, Joan Josep Ordinas Rosa <
jordinas@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx> ha escrit:

Why Static Website Generators Are The Next Big Thing

http://www.smashingmagazine.com/2015/11/modern-static-website-generators-next-big-thing/

És reconfortant veure que, el que he fet de moltes formes al llarg de
la vida, ara pren un aspecte
més formal. He implementat webs estàtiques amb

- fitxers de text processats amb C
- M4
- Perl
- XML + XSLT
- Markdown
- etc.

Ara finalment hi ha sistemes per fer això de propòsit general, el que
ha de ser menys cansat
que inventar solucions des de zero.

De l'article que cites destacaria el paper que ara te Markdow. Als
nostres alumnes ja els estem
obligant a fer la documentació dels projectes amb Markdown. En
particular, utilitzant

http://pandoc.org/

es pot convertir Markdown a HTML, ODT, PDF, presentacions, man...

Us recomano seriosament usar Markdown per TOTES els documentacions. i
en particular
pujar-les a GitLab o GitHub.

JJOR