[cfinformatica-grup] Re: Novetats

  • From: ALEJANDRO CASTAN SALINAS <acastan@xxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 22 May 2012 19:55:19 +0200

El 18 de maig de 2012 12:59, Gustau Castells <gcastel9@xxxxxxxx> ha escrit:

> Hola a tots,
>
> En un primer cop d'ull al currículum nou d'ASIX he vist:
> - Han canviat les hores
> - Han afegit la frase "Equivalència en crèdits ECTS" a cada mòdul.
>

> http://www.uab.es/servlet/Satellite/bolonya/estudiants/els-credits-ects-1227254556523.html
>
> Suposo perquè així podran cobrar "per crèdits" a la matrícula.

Sí, jo també ho veig. De moment diuen de cobrar 360 euros/curs, però entenc
que aviat voldran cobrar per crèdit.

Una cosa que m'estranya, a primera vista, és que a la universitat un crèdit
ECTS equival a 25 hores de treball, mentre que a ASIX han comptat un crèdit
ECTS per cada 15 hores lectives.

Entenc -potser m'equivoco- que un crèdit ECTS és universal i suposa la
mateixa càrrega de feina a tot arreu, a FP i Universitat. Vol dir això que
1 crèdit ECTS a ASIX suposarà que per cada 15 hores lectives hi ha unes 10
hores de treball personal a casa? Algú pot posar llum a aquest punt?

Compto 138 crèdits ECTS a ASIX , però haurien de ser 133'3 crèdits (potser
he comptat malament, o potser han arrodonit cap amunt comptant crèdits ECTS
als mòduls). Alba, al seu informe que va enviar a aquesta llista (
http://goo.gl/N2aPF), indicava que a la universitat cobraven 21.46
euros/crèdit ECTS (però el curs vinent crec que puja bastant el preu, que
no el sé)

138 crédits ECTS a 21.46 euros/crédit -si cobren el crédit ECTS de FP al
mateix preu que el crèdit ECTS la universitat- sería 3000 euros de
matrícula per tot 1º y 2º

Bé, és una anda de l'olla. Espero equivocar-me.

Aquí es pot trobar informació sobre els crèdits ECTS:

http://es.wikipedia.org/wiki/European_Credit_Transfer_and_Accumulation_System

--
Àlex Castán Salinas
Institut Ausiàs March