RE: to sole på ekstrabladet

  • From: carsten nielsen <carsten_niels@xxxxxxxxxxx>
  • To: astro list <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 9 Apr 2010 11:10:11 +0200

http://ekstrabladet.dk/minsag/article1325799.ece

> Den store Kuiperbælte asteroide der blev opdaget for et par år siden har en
> MEGET elliptisk bane, som ikke burde kunne holde i længden. Opdageren og
> flere andre astronomer har derfor beregnet at der bør være et andet større
> legeme længere ude. Ifølge deres beregninger vil et 5x jupitermasse legeme
> som en brun dværg der ligger 1/3 lysår ude kunne forklaree dens bane.
>
> De har ikke fundet den og der er ikke nogen peer-reviewet artikel bag nogen
> opdagelse, men de håber at WISE's infrarøde sky-survey vil kunne finde den

> [...]

Der vises et klart lysende objekt , som skulle være bag Solen, noget i retning
af den 'anti-jord', som man håbede at finde i Jordens L3 punkt.

Videoen er lavet ud fra billeder fra LASCO kameraet på SOHO.

Solen er ude til venstre, der kommer protuberanser ud fra den,

Venligst

Carsten Nielsen