[u35kbh] Re: [u35kbh] Re: [u35kbh] Torsdagscafé d. 1. oktober

  • From: David Christiansen <david@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: u35kbh@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 16 Sep 2009 14:05:08 +0200

On 16/09/2009, Simon Shine <shreddedglory@xxxxxxxxx> wrote:
> Afhængigt af hvor langt I føler I er kommet med idéudviklingen til den
> torsdagscafé kunne den også handle om udviklingsværktøjer. På DIKU
> plejer vi at have et løst kursus om LaTeX (som ikke virker så relevant
> udenfor opgaveskrivningssammenhæng) og versionsstyring (subversion og
> git). Det kunne være meget fedt at lave en sammenligning af måden folk
> brugte deres versionsstyringssystemer på. Jeg har en forestilling om
> at subversion og diverse microsoft-løsninger har en ok
> IDE-integration, og jeg ville godt høre om nogle af jer erfarer at den
> [...]

Som webudvikler kan jeg ikke rigtigt sige at jeg hader world wide web
:-) men en aften om versionstyring kunne faktisk være meget relevant
til mange - måske også flere end CMSer.  Især hvordan folk rent
praktisk anvender versionsstyring og bugtracking og den slags.  Så
kunne vi forhåbentligt høre fra nogen som bruger SVN, nogen der bruger
git eller et andet decentraliseret program, og forhåbentlig flere af
begge dele.  Hvis vi kører det noget løst, så kan vi snakke om alt fra
IDE-integrering til håndtering af bugs osv.  Jeg kunne i hvert fald
godt tænke mig at lære noget mere om det her.

På mit arbejde bruger vi Subversion og Trac, sammen med Netbeans og
TortoiseSVN. Jeg kunne evt. snakke om hvordan den kombination virker
for os.  Det er måske lidt mere interessant fordi vi har et par
decideret ikke-nørder med på versionsstyringen (mest statiske
HTML-filer).

/David