[u35kbh] Re: [u35kbh] Re: [u35kbh] Torsdagscafé d. 1. oktober

  • From: Henrik Gammelgaard <henrikgammelgaard@xxxxxxxxx>
  • To: u35kbh@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 17 Sep 2009 00:18:45 +0200

Hvis det ønskes, så kan jeg godt fortælle lidt om de praktiske måder
jeg har oplevet SCM på; samt hvad jeg har fået indført hvor jeg er nu
ifht. branches/merges/tags.

(Jeg syntes dog det er super banalt - så det bør ikke tage mere end
5-15-30min at forklare....)

Jeg er bare ikke overbevidst om at mine holdninger og metoder kan stå
alene ifht. at holde folk "fanget" i længere tid.

Mit perspektiv ifht. SCM har primært være at lave releases med minimum
af risiko, på bekostning af omkostning her-og-nu. Hos det firma jeg er
ved, der er det ultra vigtigt at vi kan release med minutters/timers
varsel, hvorfor man nok vil have en anden fremgangsmetode end hvis man
arbejder på store "vandfalds"-projekter. Som så meget andet, så
afhænger det i høj grad af kontekst

-Henrik