[smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] HZZO i smjernice i praćenje propisivanja prema šifri liječnika

  • From: Ljiljana Ćenan <ljiljana.cenan@xxxxxxxxx>
  • To: "smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx" <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 25 Oct 2013 14:37:16 +0200

Na infektološkon kongresu u Rovinju upravo završeno predavanje dr. Dilipa
Nathwanija iz Vel. Britanije o nadzoru i praćenju potrošnje antimikrobnih
lijekova u humanoj i veterinarskoj medicini.

Između ostalog, rekao je da je izum antibiotika jedno od 5 najvećih dostignuća
u medicini, ali ako nastavimo ovako kako sada radimo (a pri tome misli na
primjenu antibiotika u terapijske i profilaktičke svrhe u humanoj i
veterinarskoj medicini, te u poljoprivredi), ostat ćemo bez tog oruđa za borbu
protiv bolesti.

Također je rekao da je prije mislio da je u borbi protiv pretjeranog i
nepotrebnog korištenja antibiotika najvažnija restrikcija: stroga pravila,
kontrole i kažnjavanja.

Sada misli da je bolja strategija uvjeravanje, edukacija, davanje povratnih
informacija, edukacija, uvjeravanje......

Također kaže da sama politika i smjernice nisu dovoljne, već je potrebna
promjena ponašanja ljudi (jer se vrlo često smjernice ne čitaju i ne provode i
nije lako ljude motivirati za to).

S obzirom da Vel. Britanija ima nacionalnu strategiju suzbijanja prekomjernog
korištenja antibiotika od 2013.-2018., mislim da svi (i zdravstveni radnici i
zdravstvena administracija i tvorci pravila, klauzula i slično) možemo itekako
učiti od njih.

Pozdrav od seoske doktorice.

Poslano s mog iPhone uređaja