[smartdoctor] Svi smo mi Nives Topolnjak

  • From: Zrinko Karlović <zrinko.karlovic@xxxxxxxxx>
  • To: lista <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 3 Oct 2013 22:13:52 +0200

"*Dragi moji, ponavljam još jednom. KoHOM uz pomoć odvjetnika je odmah
reagirao na ovaj napis u Slobodnoj Dalmaciji. Rečeno već  2x na Vijećima.*"

Da, i to je sad već prastara stvar.  Zato ne treba izvlačiti ono što je
bilo.  No ne sviđa mi se niti da se ponašamo kao da sad više ničeg nema.
Potpunom tišinom ostavljamo prvo kolegama a onda i dijelu javnosti (onom
dijelu koji još pamti da se nešto događalo, oni ostali pamte od naslova do
naslova i više nemaju blage veze o strašnoj aferi) poruku da i mi nismo
sigurni koliko su kolege zaista nevini u korupcijskom smislu.  Pa sjetite
se kolike su druge struke i udruge, formalne i neformalne, informirale i
senzibilizirale javnost na svoje, po njihovom mišljenju nepravedno,
procesuirane, ugrožene, oštećene članove.  Legendarni je početak toga
parola "Svi smo mi Mirko Norac", i to za bitno ozbiljnije optužbe.  Kasnije
je taj natpis parafraziran u brojnim nerijetko sasvim različitim
okolnostima, ali je ostao simbol zalaganja protiv (pretpostavljene)
nepravde prema članu skupine.

Svi se sjećamo krize kad su naše tri kolegice bile pred raskidom ugovora
zbog korištenja društvenopolitički nepodobnog računalnog programa.  Tada je
KoHOM poticao kolege da im iskazuju podršku i, iako odaziv nije bio onolik
koliko bi trebao biti i koliki bi bio da mi u sebi nosimo više od
ljekarničke doze osobne i strukovne solidarnosti, i onaj neveliki broj
kolega na cesti izazvao je pažnju javnosti, a imao i veliki odjek na našim
listama.  Osobna kriza, osobni rizik nepovoljnog ishoda u onom i sadašnjem
slučaju i nije bitno različit.  Nekome tko ima samo jedan izvor prihoda i
odgovornost za obitelj gubitak licence ili raskid ugovora, pa i zatvorska
kazna, i nisu toliko različiti, radi se o propasti osobnog i obiteljskom
života u svakom od tih slučajeva sa više nego upitnom budućnosti na duge
staze.  No, onda im je javnu podršku izrazio možda relativno mali, ali
zamjetan broj ljudi, uz veliku podršku na listi, bar verbalnu, moralnu ako
ne praktičnu.  Danas kolegama u krizi čak se niti na listi ne usuđujemo
otvoreno naglašavati da smo uz njih, a kamo li da javnosti pošaljemo poruku
kako smo sigurni da naši kolege nisu ni ratni zločinci ni mafijaši.  Ili
možda nismo sigurni?

Dana 3. listopada 2013. 15:29 Ines Balint <ines.balint@xxxxxxxxxxx> je