[slikom] Re: slepa lica i podizanje sistema odnosno xp

  • From: Darko Pogačić <darko.pogacic@xxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 23 Jan 2013 13:58:55 +0100

Dragoslave.
Niti tvoje rješenje nije loše, naravno ukoliko za USB zvučnu karticu nisu
potrebni upravljački programi - drajveri, ali se onda opet nameće slijedeće
pitanje.
Što opet ako ne znamo koja je matična ploča na računalu na kome dižemo
sustav?
Koje drajvere skinuti?
Kako pod XP na Internet, a matična ploča nije instalirana, a samim tim niti
mrežna kartica?
Ovo možemo kada to radimo na našem računalu, pa unaprijed imamo već
spremljen CD s upravljačkim programima, no ako nas pozove primjerice
prijatelj kome se pokvarilo računalo, a nema pojma koja je ploča, koji su
drajveri, niti bilo što slično.
Meni se jednom zgodom javila neka gospođa da joj podignem XP, kada sam ju
pitao koja je matična ploča, ima li drajvere, rekla mi je samo da nije ona
informatičar već ja, i da je to moj posao, no naravno, kako žena o računalu
ima tehničko znanje koliko ja o traktoru, naoružao sam se stickom, pokretnim
hard diskom, jednim CD s linux distribucijom, i naravno Windowsom XP, jer
žena nije ništa drugo htjela do XP.
Kod laptopova je nešto lakše, svi tvornički instalirani laptopovi imaju
takozvani Recovery, a to je mogućnost da se može vratiti u stanje kada je
obavljena tvornička OEM instalacija, a lakše je i to što na poklopcu samog
laptopa piše točan model i proizvođač, pa na stranici tog proizvođača mogu
se skinuti svi potrebni upravljački programi i software.
Kod Linuxa je dobro što ne postoje drajveri, već takozvani moduli, koji se
nadograđuju s svakom novom distribucijom Linuxa, tako da zvuk
profunkcionira, kao i svi uređaji bez dodatnih instalacija.

Od: "Darko Pogačić" <darko.pogacic@xxxxxxxxx>
Za: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
Poslato: sreda, 23. januar 2013 10:14
Tema: [slikom] Re: slepa lica i podizanje sistema odnosno xp