[slikom] Re: odgovor na Ivanovu poruku

  • From: "_Rajko_" <r.tomic@xxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 21 May 2006 20:55:28 +0200

...Edo tesko je  ovako  reci. Mnogo faktora utice na kvalitet skeniranja.
Najvaznije za prepoznavanje teksta je ustvari kvalitet slike koji se dobije
skeniranjem. A na taj kvalitet utice sam otisak teksta koji se skenira slova
moraju imati jasne ivice i jasno rastojanje izmedju slova. Zatim tu mora
biti jako dobar skener jer je on taj koji ce  stvoriti tu sliku. Fajnrider
je tu tek posrednik i on ce  obraditi ono sa cim raspolaze. Cinjenica je da
se mi zbog svog hendikepa oslanjamo na avtomatsko odradjivanje posla u
fajnrideru. Ustvari fajnrider ima jako velike mogucnosti naknadne obrade
teksta i editovanja istog.
Mi u principu hocemo da knjigu od petstotinjak stranica sto pre proturimo
kroz skener i fajnrider i zadovoljavamo se sa tim ali tu tek pocinje pravi
posao. Ustvari moram priznati da sam isti i samo mi  je bitno da taj
materijal procitam ili  eventualno prosledim nekom drugom. Mislim da je Neso
pavlovic jedini koji prilikom citanja otklanja propuste koji su nastali
skeniranjem. Pa vidi sa njim ako ti je ta knjiga toliko vazna dali moze i
dali hoce da ti popravi sto se da popraviti.

Povecavanjem rezolucije na  sesto neces nista posebno dobiti osim
izgubljenog vremena vec sam probao. Ja  sam imao hp-ov skener 3500c i mogu
ti reci da je prava sreca sto mi se pokvarijo jer je rad sa njim bio prava
gnjavaza.

Sada sa novim canonovim  skenerom kojeg  imam kad postavim da mi avtomatski
skenira  a  ja samo obrcem stranice  mogu da za 30 minuta iskeniram cirka
200 stranica.
                                                                     _Rajko_