[slikom] Re: kretanje u dokumentima

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 19 Sep 2005 03:24:41 +0200

     Zdravo svima!

I ako je ova tema vec iscrpljena evo i mog komentara. Tek sada sam u prilici da
reagujem na ovakvu poruku. Po meni je ovo sto je napisao Sasa najbolji nacin
samo se treba navici ovo koristiti. Bookmark je upravo i namjenjen za ovo o cemu
se pise. Naravno i u ovom slucaju se pokazalo kako do rjesenja mozemo doci na
vise nacina. Bookmark,marker obiljizavac i slicno se pojavljuje u vise programa
i uglavnom radi se o istom principu a razlikuje se u nijansama.

     Ako pocnemo koristiti bookmark u jednom programu lakse cemo to raditi u
drugim programima. Koristenje bookmarka ima neke prednosti u odnosu na neka
rjesenja koja su ovdje data. Bookmark se prenosi sa dokumentom, to vazi za
programe iz paketa Office ali i u nekim drugim programima. Konkretno, evo dobio
sam jedan veliki Wordov dokument i u njemu se vec nalaze bookmark a autor teksta
me je zamolio da obratim paznju na njih. Jednostavno, umjesto da mi objasnjava
koje je rijeci koristio za oznacavanje teksta napisao je, pogledaj bookmark.

     Neki programi mogu da koriste bookmark ali ih ne postavljaju uz dokument.
Tako se mogu obiljeziti pojedina mjesta u mp3 ili wave fajlovima ili uopste u
fajlovima koje reprodukuje Winamp. Namjena je ista da se obiljezi neki dio onog
sto slusamo na primjer mjesto gdje se zaustavljamo u citanju zvucne knjige ili
jednostavno mjesto na koje zelimo da se kasnije vratimo.

     U novijim verzijama jaws-a, mislim od verzije 5.00 moguce je postavljati
markere i na web strani to jest uopste u html dokumentu. Ovi markeri se mogu
razmjenjivati. To izgleda konkretno ovako. Ako se ne snalazite na nekoj web
strani, posebno ako je ona velika, neko drugi ko se bolje snalazi ali taj neko
drugi mora imati jaws, moze posjetiti tu web stranu i obiljeziti neka mjesta a
zatim vam poslati fajl kojeg vi kopirate u odredjeni jaws-ov folder. Sada kada
ponovo posjetite tu web stranu na kojoj se niste najbolje snasli imacete pomoc
jer ce te imati markere koje je neko za vas postavio.

     I da ovdje zavrsim sa preporukom da kad god je to moguce koristite
bookmark, marker ili nesto drugo sto sam program nudi daoznacite neki dio
dokumenta bez obzira da li je to Word-ov dokument, zvucni zapis ili web strana.

Gradimir

Sasa:

Po meni je najbolji onaj nacin koji sam ja opisao sa onim bookmarkom.

Natalija:
  Pozdrav svima i tebi, Nikola!U mom radu, koji se prevashodno sastoji od
  pisanja, brzo pronalazenje odredenog mesta u dokumentu je preka potreba.
  Mozda za to postoji i neki bolji nacin, ali posto ne mogu da se pohvalim
  znatnijim poznavanjem racunara, ja sam se snasla tako sto na mestu koje
  zelim  brzo da pronadem upisem odredenu rec. Najcesce koristim rec "Igor" -
  ime mog sina; to mi dode kao neki kljuc. Kad pisem neku veliku celinu, kao
  sto je roman, cesto mi je nuzno da oznacim i vise takvih mesta zbog
  umetanja, premestanja, modifikovanja, ili uporedivanja nekih fragmenata ili
  sintagmi. Obicno koristim neku kljucnu rec, stavljenu izmedu zagrada i u
  njen osnovni oblik, mada bi za tu svrhu mogli posluziti i brojevi, kojih
  obicno nema u tekstu.

  Kad sam radila u DOS-u, sa - sada vec potpuno napustenim programom "Blas
  02 - na raspolaganju su bili neki markeri, mada se vise ne secam kako se oni
  koriste. Uglavnom, znam da ti markeri nisu bili isto sto i selektovanje.

  Ne mislim da  ovaj moj nacin snalazenja  predstavlja neko dragoceno
  iskustvo - ekspertima ce, cak, mozda izgledati smesan - ali ja se drzim
  principa da je dobro sve sto sluzi svrsi - bar dok ne otkrijem i naucim
  nesto bolje.

             Nikola:
  > Zdravo slikomci!
  >
  > Digitalni se oblici sve vise pokazuju kao jednostavan nacin pohrane
  velikog
  > broja dokumenata.
  > Medutim, mislim da ima jedan problem. Ovo sto cu reci je moje iskustvo.
  > Uzmimo za primjer dokument od desetak ili vise stranica. Zapocnemo ga
  citati
  > i dodjemo do pete-seste stranice.
  > Kako bismo mogli sutradan doci na isto mjesto na jednostavan i brz nacin.
  Ja