[slikom] Re: Za Sau i ostale listere

  • From: "YU4KG - Gradimir" <yu4kg@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 7 Aug 2004 22:00:46 +0200

          Zdravo Sasa, zdravo Mike!

O ovim kodnim stranama bas ne ide lako nesto, mozda i napisem jedan tekst koji
bi to jednostavno objasnio  i stavim ga na web stranu. O tom nesto vise kasnije.
Ova poruka je zaista pisana sa UTF-8 ali Display name nije tako pisan i to je
ono sto zbunjuje. Display name si pise kada se podesava account a tada  nije u
funkciji UTF-8 kao sto je u poruci kada se ona pise.
Da bi ste vidjeli kojom je kodnom stranom pisana poruka ako se to tako moze
reci ili je mozda bolje reci da vidite koja je kodna strana upotrebljeno
uradite sledece:
1. Otvorite konkretnu poruku.
2. Pritisnite kombinaciju tastera, Alt+v, pa onda slovo, d.
3. Sada se nalazite u menu baru u, view, encoding
i strelicom na dole se spustajte sve dok ne cujete ono, Check  to jest dok ne
cujete koja je kodna strana cekirana.
Tu postoje samo dvije ili tri stavke a jedna od njih je i stavka, more... i to
je podmenu pa jednom strelicu udesno i opet na dole. Tu cete sada naci mnogo,
mnogo veci izbor kodnih strana. Ovo vam sluzi da odaberete kojom kodnom stranom
ce te konkretnu  poruku citati. Po defaultu je, ja mislim, podeseno da citate
poruku onom kodnom stranom kojom je ona pisana ali se moze podesiti i da je
uvijek citate samo jednom kodnom stranom.
Zasto dolazi do toga da se neka slova cuju tako kako se cuju u vasim sintezama
je problem razlicitih kodnih strana. I o tome nekom drugom prilikom.

Kada vi pisete poruku, vi je uvijek pisete nekom kodnom stranom, Sasa reci da
je kod njega podeseno da je to UTF-8 i on i napisa kako je to podesio. Ako
zelite to promjeniti samo u jednoj poruci onda uradite sledece:
1. Tasteri, Ctrl+n, za novu poruku ili neka druga kombinacija koju ste navikli
da koristite.
2. Upisite, adresu, subject i kada ste na polju za tekst poruke onda sledece.
3. Tasteri, Alt+o pa slovo, n.
Sada ste u menu baru u format, encoding gdje strelicom na dole mozete birati
kojom kodnom stranom zelite pisati poruku.
Ovdje kao i kod citanja poruka imate samo dvije ili tri stavke a zadnja je,
more... i to je podmeni u kome imate veci izbor kodnih strana.

Ukoliko se odlucite da  ovo malo isprobate onda ce te efekte vidjeti tek kada
koristite nasa slova jer su slova Engleske abecede uglavnom na istim mjestima u
svim kodnim stranama.

I jos nesto, neke kodne strane se vjerno prenesu preko lista a neke ne, neke
jednostavno progutaju nasa slova ili samo neka nasa slova ili se konvertuju. I
opet o tom nekom drugom prilikom jer bi sada bilo nepotrebno detaljisati.

I za kraj predlazem da malo probate mjenjati kodne  strane kojima citate i
pisete poruke ali to nemojte slati preko liste jer se efekti nece vidjeti.

Gradimir