[slikom] Re: Preporuka za nepocetnika

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 16 Nov 2013 23:38:15 +0100

    Zdravo svima,

    Uzeo sam poruku od Danijela da na nju odgovorim kako bi odgovorio na
neku poruku kao član a ne kao moderator liste. Večerašnja rasprava je
apsolutno bila nepotrebna. Pokušaj da se brane početnici kroz priču o
borisu je pogrešna. Sam Boris sebe ne smatra početnikom a evo vidite da
koristi računar 12 godina. Nemojte gurati nekoga tamo, gdje on sam ne
smatra da pripada. Očigledno da je problem na nekom drugom mjestu. Ja ću u
ovoj poruci pokušati praktičnim odgovorom to objasniti.
    Već sam pisao i odgovarao Borisu da nije korektno da mu serviser
instalira nešto a da on ne zna da li mu treba ili ne. Ja Borisa ne smatram
početnikom i ne odgovaram mu kao početniku. Još je napisao da je skripte za
Wikipedia dobio od nekog slijepog člana. Ako se već on kao nepočetnik nije
snašao trebao mu je serviser ukazati gdje će naći odgovor, važi i za onog
ko mu je dao te skripte. I umjesto da od njih dobije odgovor, on piše na
listu, i poruku dobija 250 ljudi od kojih većina i ne čita poruke.
    Sam odgovor na postavljeno pitanje je u samom skriptu. Kada se skripta
o kojoj se piše i koja je povod ove rasprave odpakuje, dobije se u njoj i
odgovor i to odgovor za početnike. Zlatko kao autor je uz skriptu, naravno
vodio računa o početnicima, te napisao uputstvo na početničkom nivou.
    I sada ja sebe pitam je li trebala ova rasprava? Ako uz skriptu ima
uputstvo početničkog nivoa, serviser inače ovo nije znao instalirati bez
uputstva, zašto mu to nije rekao? Ako ima uputstvo početničkog nivoa, zašto
mu onaj koji mu je to dao nije potrudio i odgovorio i na kraju, zašto se
niko od početnika nije potrudio i napisao da ima takvo uputstvo. Evo, ja to
uputstvo kopiram u nastavku poruke. Sada Borise imaš i odgovor a nadam se
da shvataš gdje je problem i zašto ti oni koji su napredniji od tebe nisu
odgovarali. Jedni te blokiraju a drugi neće da ti odgovore jer ti nećeš da
čitaš uputstva koja si dobio uz skriptu.

Wikipedija - Pretraživanje višejezične enciklopedije slobodnog pristupa
Research-It Script za JAWS 11.0 ili noviji
Verzija: 1.1.0
Autor: Zlatko Sobočan <zlatko.sobocan@xxxxxxxxx>
Datum zadnje izmjene: 31. 05. 2011

Sadržaj:
# 1. Uvod
# 2. Sadržaj zip arhive
# 3. Postavljanje skripte
# 4. Kako pretraživati Wikipediju?
# 5. Napomena autora

# 1. Uvod

Skripta korisniku omogućava pretraživanje višejezične enciklopedije
slobodnog pristupa izravno iz značajke Research-It ugrađene u JAWS 11.0 ili
noviji.

Wikipedija (wiki + enciklopedija) višejezična je, na Webu zasnovana
enciklopedija slobodnog sadržaja i nastojanje da se višejezična slobodna
enciklopedija najviše moguće kvalitete načini i razdijeli svakom pojedincu
na planetu na njegovu materinskom jeziku. Ona ima više od 13 milijuna
članaka na mnogo jezika (uključujući 3 milijuna članaka na engleskom
jeziku, te 93 tisuće na hrvatskom jeziku). Svakim danom broj članaka se
povečava.

# 2. Sadržaj zip arhive

Zip arhiva sadrži po dvije skript datoteke koje omogućuju pretraživanje
Wikipedije na određenom jeziku, a to su:
- Bosna i Hercegovina: "BS_Wikipedija.qry" i "BS_Wikipedija.rul"
- Hrvatska: "HR_Wikipedija.qry" i "HR_Wikipedija.rul"
- Makedonija: "MK_Wikipedija.qry" i "MK_Wikipedija.rul"
- Slovenija: "SL_Wikipedija.qry" i "SL_Wikipedija.rul"
- Srbija: "SR_Wikipedija.qry" i "SR_Wikipedija.rul"
- na srpskohrvatskom jeziku (latinica i ćirilica): "SH_Wikipedija.qry" i
"SH_Wikipedija.rul"

Datoteka "Wikipedija - Info.txt" (ova datoteka) sadrži osnovne upute i
pomoć za postavljanje i rad.

# 3. Postavljanje

1. Izdvojite sadržaj ove zip arhive u posebnu mapu
2. Sve datoteke označite (Ctrl+A) i kopirajte (Ctrl+C)
3. Otvorite: izbornik Start / Svi programi / JAWS x.0 / Explore JAWS /
Explore My Settings
4. Otvorite mapu: RuleSets
5. Zalijepite (Ctrl+V) kopirane datoteke
6. Zatvorite mapu (Alt+F4) i vratite se na radnu površinu.

# 4. Kako pretraživati Wikipediju?

1. Pokrenite JAWS značajku Research-It: pritisnite JawsKey+Razmaknica, a
zatim slovo "R"
2. U polje unosa "Word or Phrase" upišite riječ ili izraz
3. Pritisnite tipku TAB i Strelicom gore ili Strelicom dolje označite
"Wikipedija (zemlja)"
4. Započnite pretragu; pritiskajte tipku TAB dok ne začujete "OK" i
pritisnite Enter za započinjanje pretrage.
5. Pročitajte sadržaj koristeći Strelicu dolje ili JawsKey+Strelica dolje
6. Za izlaz, pritisnite tipku Escape.

Napomena
Pretraživanje članaka Wikipedije na makedonskom i srpskom jeziku;
u polje unosa upišite riječ ili pojam latiničnim ili ćiriličnim pismom, a
rezultat pretrage je uvijek pisan samo ćiriličnim pismom.

# 5. Napomena autora

Sugestije i primjedbe za skriptu šaljite na e-adresu autora:
zlatko.sobocan@xxxxxxxxx

Najnoviju verziju skripte preuzmite s Web stranice:
http://www.inet.hr/~zsoboc/
ili portala SliKom:
http://www.slikom.org/

Copyright (©) Svibanj, 2011. Zlatko Sobočan