[slikom] Iz adobe reader u word

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 5 Nov 2007 08:15:23 +0100

     Zdravo svima,

     Predpostavljam da je Aleksandra već riješila ovaj problem oko
konvertovanja
pdf dokumenta u word zahvaljujući porukama na ovoj listi ili drugačije. Kako se
ovakva pitanja povremeno jave na ovoj listi evo nekoliko napomena koje treba
znati.

Pravi naziv ovakvog formata  i njegovi autori su iz:
Portable Document Format (PDF) is an electronic file format developed by Adobe
Systems of San Jose, California.

     Osnovna prednost ovog formata je što se on jednako vidi na svim
operativnim
sistemima kao što su Windows, Linux, Mac neki operativni sistemi na pda
računarima i slično.

     PDF dokumentu se mogu postaviti određene zaštite koje sprečavaju da se
dokument nemože konvertovati u drugi format, da se nemože štampati i da se
njegovi djelovi nemogu selektovati i snimati u klipboard. Evo šta orginal tekst
kaže o tome:

Security Settings
PDF contains optional settings that an author can incorporate to limit how a
PDF
file is used. Without such restrictions, the Adobe Reader program permits a
user
to view a PDF file on the screen, print it, copy it to the clipboard, and save
it to disk in plain text format. With security settings, however, any of the
uses besides on-screen viewing may be blocked completely or limited in some way.

     Naravno, svemu ima lijeka pa i ovakvim zaštitama ali treba imati te
lijekove, popularno nazvano, znati sa njima raditi. Najčešće pdf dokumenti
nemaju te zaštite ali ako se radi o nekoj knjizi, dokumentu sa određenim
autorskim pravima i slično, moguće je da se ovakve zaštite postavljaju. Ovo
dakle kao napomena zašto ponekada nije moguće konvertovati pdf dokument.

     Posebnu priču kada je pdf dokument u pitanju čini to kako je on nastao.
Ovo, posebnu priču je baš iz ugla korisnika čitača ekrana. Evo šta kaže autor
jednog članka o pdf dokumentima:
Three Components of Output
Producing output may be subdivided into drawing three components: textual
characters, vector graphics, and photographic images. How these different
objects are used and combined has implications for accessibility, as explained
later.

Kada je u pitanju pdf dokument koji se može nazvati: textual characters, on se
lako čita, lako konvertuje i slično.
Kada su u pitanju druga dva načina nastajanja pdf dokumenta: vector graphics
and
photographic images ma koliko lijepo izgledali na ekranu, tu su čitači ekrana
blokirani i ništa nemogu pročitati.

     Konvertovanje pdf dokumenata. Pošto se radi o popularnom formatu i formatu
kojeg izuzetno često srećemo urađeno je mnogo, mnogo konvertora. Najčešći
nazivi
tih programa su: pdf2txt, pdf2doc, pdf2html i slično. Mislim da od verzije
Adobe
reader 5.1 a možda i ranije i sam adobe reader ima mogućnost da konvertuje pdf
txt dokument. Profesionalne verzije ovog programa, bolje reći komercijalne
verzije ovog programa mogu konvertovati i u doc ili čak i neki drugi format.

     Napominjem da je konverzija moguća samo ako ne postoji zaštita pdf
dokumenta. Odnosno da je potrebno prvo ukloniti zaštitu pa tek onda
konvertovati. Neki konvertori kada naiđu na pdf dokument zaštićen password-om
traže da se unese password i onda ga konvertuju.
Sam Adobe je nudio online konverziju pdf  dokumenata ali samo ako se radi o
textual characters dokumentima a nije nudio konverziju ako se radi o vector
graphics ili  photographic images. Treba poslati poruku na adresu:
pdf2txt@xxxxxxxxx i dokument će biti konvertovan u txt format. Šalje se poruka
bez teksta a dokument koji se konvertuje se stavlja kao attachment. U roku od
nekoliko sekundi, maksimalno nekoliko minuta dobija se odgovor sa konvertovanim
dokumentom u attachmentu.

     Ukoliko se radi o pdf dokumentu  vector graphics ili photographic images
onda se konvertovanje može raditi samo pomoću ocr programa kao što su: Fine
reader, pdf transformer, pdf2ocr i slično. I ovdje važi sve ono što sam napisao
za zaštićene pdf dokumente.

     Ja za ovo koristim pdf transformer verzija 1.0 koji je nastao nekako kada
Fine reader verzija 8.0. Program je od istog proizvođača kao i Fine reader, čak
se isto registruje kao i Fine reader. Ovdje mislim na sve vrste registracija...
Postoji i verzija 2.0 ovog programa, skoro je izašla, nešto ranije nego Fine
reader verzija 9.0. Sam program je jednostavan za rad, ima sve naše jezike sa
ovih širih prostora. Meni se lično čini da radi brže nego sam Fine reader mada
je zasnovan na istim rješenjima koji se nalaze i u samom Fine readeru.

     Sve ovo sam napisao da bi vas samo podsjetio kako konvertovanje pdf
dokumenta nije uvijek jednostavno. Ovo važi samo za one pdf dokumente koji su
zaštićeni, koji su pisani Ćirilicom i slično.

Pozdrav od Gradimira