[knjigofili] Re: SV: Fw: Pitanje

  • From: "Gordan Radic" <gordan.radic@xxxxxxxxx>
  • To: <knjigofili@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 17 Jun 2006 13:55:56 +0200

Pozdrav svima.
Ovo sto Marijan veli je tocno, cini mi se da sam i ja prije nekog vremena kad se vodila slicna rasprava naveo ovaj primjer. Autori i izdavacke kuce ne zele preci na digitalni format cisto zbog krsenja autorskih i izdavackih prava.
Ako povucemo paralelu sa filmskom i muzickom industrijom, sto mozemo zakljuciti? Kopiranje DVD-ova i audio CD-ova je svakodnevica gotovo od pojavljivanja istih na trzistu. Ove dvije industrije se ne mogu adekvatno zastititi zbog samog medija za izdavanje, ne postoji zastita koja nije razbijena ako se radi o kompjuterima, no svejedno i dalje funkcioniraju bez obzira na piratluk.
Izdavaci knjiga imaju donekle dobru zastitu zbog neugodnosti fotokopiranja ili skeniranja. Krajnje je naporno, a zna i kostati, i rezultati su cesto losi, tako da logicno uporno ustraju u ostajanju na klasicnom formatu i neprelazenju na digitalni medij.
Nadam se da je moja matematika jasna svima:).
Regards

ICQ #274696026
----- Original Message ----- From: "Marijan Janev" <janevm@xxxxxxxxx>
From: viktor zivojinovic [mailto:oskarkom@xxxxxxxxx] Sent: 14. jun 2006 2:03 To: pisma@xxxxxxxxxxxxxxxxx Subject: Pitanje

Postovani ja bih zeleo naruciti neka izdanja Mikro knjige jer me izuzetno interesuju racunari, pa me interesuje da li i kako mogu doci do zelenih izdanja u elektronskom formatu?

  Ja sam slepa osoba i knjiga u papirnoj formi mi ne
znaci puno gotovo mi ne znaci nista ali u
elektronskom formatu bi mi znacila veoma mnogo
mislim da o ovakvom izdavanju knjiga u elektronskom
formatu uz odgovarajucu cenu i naravno zastitu
autorskih prava nije tesko da se knjige ucine
pristupacne kako nama koji ne vidimo tako i ljudima
kojima su kompijuteri opsesija i vole knjige citati
sa racunara.

  Sami znate koliko je elektronski format pogodan za
citanje i za distribuciju zastita nije toliko veliki
problem.

  S postovanjem

  Zivojinovic Viktor
  e-mail oskarkom@xxxxxxxxx