[hu-nvda] Re: NVDA felhasználói útmutató

  • From: Ócsvári Áron <oaron1@xxxxxxxxx>
  • To: hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 10 Apr 2009 18:21:23 +0200

            Sziasztok!
- Benne maradt az eredeti dokumentációból a virtuális kijelző beállításaira vonatkozó azon angol szöveg, amelyről nem tudtam eldönteni, hogy fordításra érdemes-e még (tudniillik olyan dolgokról ír, amelyek szerintem a régebbi verziókban voltak elérhetők). Ezért maradt el részemről ennek a résznek a fordítása.
Igen, tudom, ennek utána járok, véletlenül maradt benne a fájlban.
A másik, hogy mivel csak html részletet kaptam, és nem volt energiám felépíteni hozzá egy html dokumentumot fejléccel meg hasonlókkal, nem tudtam tesztelni minden listát. Előfordul, hogy egy-két helyen rosszul zártam le listaelemet vagy éppen megdupláztam a nyitót.
Az nem nagy gond, ahol észrevettem, ott javítottam.

Én a "számbillentyűzet"-et használnám a numerikus billentyűzet helyett. Szerintem gördülékenyebb és magyarosabb, főleg a listákban, ahol a billentyűparancsoknál (ld. elemnavigáció) ez sokszor ismétlődik.
Ezen amikor átírtam akkoris gondolkoztam, legegyszerübb szerintem az lenne, ha a legelejére odaírnánk, hogy minden billentyű a numerikus billentyűzeten van. (bár ha hűek akarunk lenni az angol fordításhoz, akkor meg hagyhatnánk így, mert ott is így van, meg a lefordított billentyű parancsok listájában is).

Szerintem azt is el kellene döntenünk, hogy a "navigátor kurzor" vagy az "áttekintő kurzor" kifejezést használjuk-e. Az NVDA nyelvi csomagjában mindenhol a magyarosabb "áttekintő kurzor" szerepel, a súgóban viszont váltogatva hol az egyik, hol a másik.
Az áttekintő kurzor és a navigátor kurzor nem ugyanaz, csak hasonló a funkciója. Az áttekintő kurzorral csak a szöveget tudod elolvasni (pl a régebbi msn-ben, parancs sorban, stb), de nem tudsz semmilyen elemre rákattintani, vagy a fanézetes elrendezésben visszaugrani egy szintet, ezért lett a neve "áttekintő kurzor". Míg a navigátor kurzor direkt a fanézeten belüli mozgásra van.
       Üdv: Áron
------
Ha akar kuldeni egy uzenetet erre a listara, akkor irjon a
hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx
cimre.

ha leakar jelentkezni erröl a listarol, akkor irjon a
hu-nvda-request@xxxxxxxxxxxxx
cimre, a "unsubscribe" szóval a targyban.

Tekintse meg a lista honlapját a //www.freelists.org/webpage/hu-nvda
webhelyen.
A NVDA magyar forditas honlapja a
www.eurpod.com/nvda.html
oldalon talalhato. Itt tobb informaciot tud kapni a szoftverrol és letudja
tolteni a legujabb verziot.
------