[heroclix] Re: (no subject)

  • From: Torgrim Husvik <ursus1@xxxxxxxxx>
  • To: heroclix@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 5 Aug 2012 15:08:54 +0200

Onsdag og torsdag er nok begge mulige for meg. Har noen et scenario de har
lyst til å kjøre?

Jeg synes det er greiest om nye lag begynner på 300. Hadde det vært
konkurranse primært mellom lagene, som i en turnering, hadde det vært kjipt
å ligge litt etter, men når man hovedsaklig samarbeider og kun med
spesielle scenarioer vil være troende til å angripe hverandre, er det ikke
noe problem om det er en del forskjell på lagstørrelse. Hvis vi kommer til
et punkt hvor de fleste som er med begynner å ligge ganske høyt, som
eksempelvis 800 som Ingvild sa, bør vi nok vurdere å legge startsummen litt
høyere, som 400 eller 500, men mengden poeng som blir gitt ut har vært
forholdsvis høy (fra 30-40 så langt per scenario), så lag går fort opp.

Vi har ikke laget noen regler for å måtte betale for å få figurer friske
etter KO/skade og annet som spiser poeng til "vedlikehold" (dette hadde vi
i Trondheim før), så da kan alle poeng man får inn brukes til ren økning og
nye ting. Da er det ikke noe særlig handicap å ha litt mindre enn andre.

Er også enig i at et lag med fordel kan bestå av minst 3 figurer, så man
kan gjøre noe i hver runde. Å spille med 2 eller i verste fall 1 figur gjør
at man lett blir sittende gjennom en hel runde og se på, for så bare å
måtte si "jeg tar av tokens" og passe videre. Det er litt kjedelig. 3-5
figurer er lurt på et 300 poengs lag, eventuelt flere hvis man har
powers/team abilities som får dette til å funke, som free move
(Avengers/JLA/Brotherhood), figurer med Carry, Leadership etc.

Jeg regner med at jeg kommer til å bytte fra Agents of Atlas til Defenders
neste gang jeg spiller, bygget rundt Dr. Strange, btw.

Torgrim
Den 5. aug. 2012 14:09 skrev "Sindre Halvorsen" <
sindre.halvorsen@xxxxxxxxxxx> følgende: