Re: [vbs2] lektion 15B Birgit

  • From: YRJA på VBScript.dk <yrja@xxxxxxxxxxx>
  • To: <vbs2@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 1 Feb 2009 14:37:40 +0100

Blanda inte de 2 olika tidshanterarnas uppgifter.

Låt den ena bildens händelseförlopp skötas av en tidshanterare i sitt eget
kretslopp - alltså inga hänvisdningar från andra bildens händelser till den
första bildens händelser.
Då finns det ju ingen anledning att ha 2 olika tidshanterare om inte sakerna
kan höända samtidigt (nu har du så att dom händer efter varandra.)

Men du ahr startat bra och hänvisat till de olika händleserna från start -
fortsätt så - blanda dom inte"

Alltså - om bild ett visas med korta tidsintervaller ska dessa fortsätta att
vara korta och visas samtidigt som bild 2 kansek visas med längre intervaller.
Ena ögat blinkar fort och det andra sakta - men ändå händer det samtidigt.

:-)

Blir du något klokare på min förklaring??

Se på bilden här hur det ska se ut:

Ska inte händleserna ha med varandra att göra - som vi ju inte vill i den här
uppgiften - så ska du inte hänvisa från en händelse på bild1 till en häöndelse
på bild2.

Nu startar subbarna i oordning eftersom du både hänvisar från start till
filt2-subben och sen från en bytsub också.
Det bli oordning.

:-)
Gör till exempel olika avdelningar i scriptet där du säter in de olika
händelseförloppen var för sig.

/YRJA

>        Lektion 15B fra Birgit Nesten for godt til å være riktig.
>        Men moro å lage, så nå venter dommen.
>        Hilsen Birgit

> 06:37:00

JPEG image