[vbs2] Re: [vbs2] Lektion 16 B med en textbox som går att skriva i riktigt från Åsa

  • From: YRJA på VBScript.dk <yrja@xxxxxxxxxxx>
  • To: <vbs2@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 1 Feb 2009 13:18:05 +0100

Jättebra!

Godkänt!

Att vi nämner textbox på 100% är delvis för att skydda andra objekt som ligger i body - som nu bilden på dina jeans. Visserligen tycker vi att det bästa är att från STYLE placera ALLA bilder utanför fönstret (-1800px) just för att inga bilder ska ligga synligt i redigerarfönstret och riskera att dom av misstag raderas när nästa anvädare ska rensa i mallen. Men ibland glömmer man det och då är 100% ytterligare att steg - både skydda det man eventuellt glömt sätta utanför fönstret - OCH ge stort utrymme att skriva.

Nu fortsätter jeansen runt runt - du hittade var du skulle sätta det.
Men eftersom du har det i start så behövs bf=0 inte i resize-subben.

Givetvis är detta ändå godkänt men ändra gärna det jag kommenterat när du känner att du förstår varför vi helst vill ha det så.

Hej igen Yrja!

Nu har jag satt 70 % i textboxen och nu ser den ok ut även i redigera
Men 100 % då blev den jättestor.

Kram ÅSa