[vbs2] Re: [vbs2] Ingemo 13-C-VBScript (ännu en gång :)

  • From: YRJA på VBScript.dk <yrja@xxxxxxxxxxx>
  • To: "vbs2" <vbs2@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 1 Feb 2009 13:33:10 +0100

Vad bra att du satt hänvisning till scroll-subben direkt i onLoad -men glöm
inte att radera den hänvisning du ar i start-subben.
:-)

Man kan bara ha en resize-sub  :-)

Spara nu rätt!!

Här är 2 saker som inte är riktigt bra:

bild2.filters(0).Play(6.000)
setTimeOut "start", 4000

Tiden på play och setTimeOut fungerar inte så bra ihop.
Filtret måste få TID att bli klart innan scriptet skickar vidare till annan sub.
Dessutom vill vi ju att start-subben ska vara just för uppstart (och
nystart/resize) och inte användas i något kretslopp/händelse.

OBS!!
Det är alltid en god vana att sätta ALLA bilder utanför fönstret (genom STYLE)
och sen se till att dom hamnar där dom ska i scriptet.
När nästa användare ska försöka rensa mallen är det såååå lätt att även
bilderna blir bortrensade om dom ligger synligt redigerarläget.

/YRJA