[uppsalapendeln] personlig statistik?

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: PendlarNätverket Uppsala-Stockholm <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 21 Feb 2003 12:22:46 +0100

Hej nätverket, kan vi hjälpas åt med detta? Är det någon som har lite fakta i form av bokförda personliga väntetider, eller liknande?

(se nedan!)
/F

Date: Fri, 07 Feb 2003 10:12:30 +0100
From: Catharina Rehn

To: Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx
CC: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx

Hej Fredrik!

cc: hela listan

De senaste dagarna har verkligen varit hopplösa. Och vi vet ju alla att
detta inte bara är ett "vinterproblem" vilket SJ gärna påstår, utan att
bemanningsproblem m.m. gör att tåg ställs in på sommaren osv. osv...

Jag arbetar på Karolinska Institutet, och det finns det många, många andra
pendlare som gör. Jag frågade därför den administrativa chefen på min lilla
del av institutet, om inte KI kan tänka sig att klaga på att deras
anställda utsätts för ständiga förseningar, och den psykiska stress som
uppstår av att man inte kan planera sitt resande alls. (KI har trots allt
som mål att förbättra hälsan i världen :-) Hon sade att hon mycket väl kan
tänka sig att ta upp frågan och bad om lite statistik och annat bra underlag.

Skulle du som är bra på att formulera dig kunna tänka dig att sätta ihop
detta och skicka det till henne? Hon heter Kerstin Tyllström och har
adressen kerstin.tyllstrom@xxxxxxxxxx

Tror ni andra att era arbetsgivare skulle kunna tänka sig att göra samma
sak? Det kanske kan hjälpa lite i alla fall, åtminstone vad gäller att
påverka politikerna.

Mvh,
Catharina Rehn

Catharina Rehn
catharina.rehn@xxxxxxxxx

Karolinska Institutet Universitetsbiblioteket    Karolinska Institutet
University Library
Box 200
171 77 Stockholm
tel: 08-524 84 054