[uppsalapendeln] Uppgångarana på Kungsbron...

  • From: "Sara Sundquist" <saras@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 11 Jan 2006 09:38:08 +0100 (CET)

En liten upplysning...

Uppgångarna på Kungsbron från 3/4 och 5/6 kommer att stängas två år under
de stora byggena på Norra Bantorget. 07-09. Det är Skanska som är
entreprenör. Jag fick ett MYCKET svävande svar på om de kommer tillbaka,
men troligtvis så gör de det. Jag tror att de som hanterar detta kanske
inte har tänkt på att det går ca 7000 pers i dessa trappor varje dag...
Ska vi kanske påminna om det?

Detta kommer samtidigt som Stora Snurren inne på Uppsala station... Hå och
hej, men jag är glad åt att de bygger, förvisso...

/Sara