[uppsalapendeln] Trodde inte mina ögon!

  • From: "Eva Paalzow Star Sollentuna" <eva.paalzow@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 12 Aug 2003 10:02:59 +0200

När jag steg av tåget i Märsta igår (03 08 11), så till min blandning av
förvåning och glädje, håller man på och byter ut monitorn på perrongen! Det
finns nu en monitor som man kan läsa infomationen på samt en monitor som
fungerar i väntsalen! Detta efter ett samtal med en man på Banverket som verkar
kunna sätta handling bakom ord och löften, Ted Karlsson, 03 08 07. För er som
inte pendlar med Märsta som mellanstation kan jag berätta att det har i stort
sett varit omöjligt att läsa informationen på den på grund av reflexer på
skärmen!
Han har dessutom vidarebefordrat min fråga (varför ett tåg "försvann", dvs.
infomationen om "försvinnandet", som jag väntade på på Arlanda 03 08 02) till
infosamordnaren på Banverket som sänt mig en förklaring.
Ovansagda hade jag inte förväntat mig (visst är det sånt som vanligtvis borde
fungera på det här sättet, men . . . .) desto större källa till positiv
överraskning!
mvh Eva Paalzow