[uppsalapendeln] SV: Re: SV: SV: Pengar tillbaka vi d f örseningar

  • From: ulrika.eriksson@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 19 Feb 2003 17:04:35 +0100

Ja, men OBSERVERA att om man köper månadsbiljett i kassan i stället för i
automaten går man miste om rabatten (10%?)! 'Maskineriet' gör att de i
kassan inte kan ge rabatt som om det var i automaten. Men man kan inte
stoppa in värdecheckarna i automaten....! Det var mitt argument i den
livliga debatten med kundtjänst jag hade när mina checkar 'minskade' i värde
med 150 kr pga detta. Ett trick att ta till är att hämta ut ett TiM-kort
(kostar 30 kr) och använda det att ladda värdecheckarna med (i kassan).
Sedan ber man direkt att få ut pengarna i kontanter. Voilá! Det extra
TiM-kortet spar man till nästa gång man får värdecheckar.
Har funkat för mig åtminstone två gånger.

mvh
Ulrika Eriksson