[uppsalapendeln] Re: SV: SV: Pengar tillbaka vi d f örseningar

  • From: "EvaBritt Karlsson" <eva.britt.karlsson@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 19 Feb 2003 16:57:54 +0100

Värdecheckarna finns kvar för att man ska kunna återbetala felaktiga saker
t  ex en biljett som man inte utnyttjar o dy. Det är i vart fall vad jag
fick veta en dag när jag fick en värdecheck istället för kontanter när jag
skulle lämna tillbaka en  biljett som inte skulle användas. D v s återköp!
hade hellre fått reda pengar som man kan använda överallt. Nu är det
visserligen så i mitt fall att jag köper månadsbiljetter, och mannen i
kundtjänst föreslog att jag skulle använda värdecheckarna som delbetalning
nästa gång.

/Eva Britt