[uppsalapendeln] SV: Re: En försening till idag

  • From: anders.s.eriksson@xxxxxx
  • To: Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx,Gunilla.Stenman.Jacobson@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 21 Oct 2003 14:37:51 +0200

Vänta ni bara... Jag tror inte SJ har någon plan - enligt rykten bland
personal kommer hela havet storma bryta ut efter den 14 januari - då ska
personalen få veta vilka som blir kvar - vilka som blir uppsagda etc etc De
som blir uppsagda med lön - kommer inte svara i sina telefoner etc januari
blir nog en riktigt rolig månad....

Det roliga verkar som att lokförarna får gå före i turodning - dvs ifall det
på en ort finns lokförare över - kommer de omskolas till att bli konduktörer
- medan konduktörerna får sluta trots många år i yrket...
På x2000 ska personalen både kolla biljetter och servera - givetvis får
konduktörerna gå före - vore kanske smart att behålla de trevliga som
serverar maten....