[uppsalapendeln] Re: Märstafrågor

  • From: lena.10@xxxxxxxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx, uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 10 Dec 2002 16:14:37 +0100

Hej!
Jag tycker att det är en helt oacceptabel förklaring, att inte stanna tåg
i Märsta och Knivsta för att tågen då inte hinner vända i Uppsala pga
Svealandsbanan
och Eskilstuna.

Vi som pendlar mellan Uppsala och Stockholm, och ev. hoppar av/kliver på
i Knivsta/Märsta, är väl oftas ganska ointresserade av att tåget fortsätter
till Eskilstuna. Det är ju en SJ-konstruktion som har kommit till under de
senast åren, iom TIM trafiken kanske.
Det som vi pendlare har fått ut av det är konstant försenade tåg.

Jag läste/hörde någonstans att Christina Gordon förklara att förra årets
försenade Eskilstunatåg berodde på att de skulle vända i E-tuna på 10 minuter.
Nu hade man utökat den tiden till 40-50 minuter. Tydligen räcker inte den
tiden till heller, med tanke på hur ofta XX.40 tågen är försenade.

Märstapendeln lyckas vända 4 tåg i timmen på 15 minuter och är sällan försenade
(i alla fall om man jämför med SJ)!!!!!

Lena

Sök företag på Gula Sidorna
http://www.gulasidorna.se