[uppsalapendeln] Re: Månadskort

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 12 Mar 2003 20:56:19 +0000

Hej !

Jag har läst och sett bladen om det nya månadskortet. Jag har Ua-Cst med tillägg för lokalbussar Uppsala. I söndags trodde jag att jag skulle få den där lilla sladdriga pappersbite, men icke sa nicke, jag fick det "vanliga".

Beror detta på var man köper det? Att man kanske på Uppsala C har kvar sådana mängder att man vill bli av med dessa först?

För övrigt undrar jag varför man inte som Commeomedlem kan få utnyttja den rabbatt man har där. SJ visste inget om det. Någon?

/ bengt

From: "Lena Lindström" <lena.lindstrom@xxxxx>
To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [uppsalapendeln] Månadskort
Date: Wed, 12 Mar 2003 11:30:12 +0100

Hej

Mitt första gnäll på denna lista blir över det nya "periodkortet". Det
borde anmälas till KO. En papperslapp som ser ut som ett vanligt
kassakvitto. Det är oförskämt och en brist på respekt för oss som betalar
stora pengar för denna papperslapp. Det är dessutom svårt för konduktörer
och busschaufförer att se. Är det någon som tycker likadant som jag eller
är jag helt fel ute?

Samtidigt är jag via mitt arbete Commeomedlem och som sådan får jag ett
tjusigt plastkort. För att få lite förmåner! Det ska visserligen hålla ett
helt år men är inte värt så mycket pengar för mig.

Hälsningar
Lena Lindström

Skaffa fler messengerkontakter - Vinn 10.000 i resecheckar! http://messenger.msn.se/promo