[uppsalapendeln] [Fwd: Re: Re: nya TIM-kortet och t ågtrafikutredning?]]

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: "uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx" <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 11 Nov 2005 14:25:49 +0100

-------- Original Message --------
Subject:        Re: [uppsalapendeln] Re: nya TIM-kortet och t
ågtrafikutredning?]
Date:   Fri, 11 Nov 2005 14:22:44 +0100
From:   Kurt Hultgren <kurt.hultgren@xxxxxxxxx>
To:     Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>

Fredrick!
Den utredning som avses är antingen Järnvägsutredningen (enmansutredning av Jan Brandborn) som framlades 2004, eller också den transportpolitiska propositionen, som nu äntligen påstås bli framlagd i slutet av november i år. Den har dröjt sedan i april, då den först utlovades (sedan juni, så augusti, därefter oktober). Det finns en rad problem som uppmärksammades i Järnvägsutredningen, bl a stationernas situation som ett ingenmansland utanför allas ansvarsområden. Vi hoppas att propositionen ska ge goda förslag på lösningar, men vi vet inget än.

TiM-kortet ska väl utvecklas till ett kort som stämmer med kort i hela Sverige. Det lär dock ta lite längre tid. Svarar jag på rätt fråga? Hör av dig!
Kurt

Civilekonom
Kurt Hultgren
Tre Liljor 1