[uppsalapendeln] Ersättning för uteblivna avgångar

  • From: "Eva Paalzow Star Sollentuna" <eva.paalzow@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <christina.gordon@xxxxx>
  • Date: Thu, 16 Jan 2003 09:12:29 +0100

Hej,
jag hörde genom en arbetskamrat (som naturligt är väl insatt i problematiken
med Uppsalapendeln eftersom hon ser alla mina "sena" ankomster till arbetet och
följaktligen de kvällar jag får arbeta in förlorad arbetstid) att du uppmanat
oss pendlare som drabbats av de indragna tågen i ett radioprogram att höra av
oss till dig (jag var ledig  tisdag och onsdag så jag hörde det inte själv).
Jag har drabbats väldigt hårt av de indragna tågen mellan "Märsta - Uppsala"
eftersom jag har i princip en sista avgång vardagar och det är 19.30 från
Märsta. Det kanske du förstår är helt absurt! Visserligen finns det ett tåg kl.
23.00 men det är i senaste laget att komma hem till Uppsala 23.30 en
vardagkväll med arbete dagen därpå (till hemmet ca 23.50). Har denna tanke inte
slagit er när ni planerade den "Nytryckta" tidtabellen? Skulle ni själva finna
er i den arbets-/livssituationen? Jag föreslår/kräver att ni sätter in bussar
mellan Märsta-Uppsala i stället för de uteblivna tågen.
Jag har mailat dig angående detta ärende tidigare så jag ber att du ger mig ett
svar på det mailet.
mvh
Eva Paalzow