[uppsalapendeln] Re: Ang: " Uppsalapendeln f�rlorar 20 avgångar i veckan"

  • From: Irma Ridbäck <irma.018129984@xxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 28 Dec 2002 17:01:36 +0100

Det man frågar sig är om det här tidtabellsbytet och minskade avgångarna är
ett sätt av SJ att svara på klagomålen från pendlarna?? Det blir ju inte mer
utrymme på spåren i högtrafiktid på Stockholms central.
Det framgick inte av UNTartikeln om det är tågen från spår 3 etc. eller om
det är tågen som kommer från Eskilstuna som dras in. Om det är tågen
från/till Eskilstuna som blir kvar, så innebär tidtabellsförändringen fler
problem för resande framför allt från Stockholm till Uppsala.
Irma Ridbäck