[uppsalapendeln] Ang: Re: Ang: Re: Focus

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 13 Feb 2003 11:10:28 +0100

Kedja fast så många pendlare som möjligt utanför riksdagshuset på tisdag
när utskottet sammanträder. Och sedan fortsätta varje tisdag tills de
fattar att ansvaret för det helägda statliga affärsdrivande bolaget
faktiskt åvilar riksdag och regering.
Hälsn
Kerstin

                    Fredrick Beste

                    <Fredrick.Beste@xxxxxxxxx        Till:
uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
                    son.se>                          Kopia:

                    Sänt av:                         Ärende:
[uppsalapendeln] Re: Ang: Re: Focus
                    uppsalapendeln-bounce@fre

                    elists.org

                    2003-02-13 11:01

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

vad ska man göra då - kedja fast sig utanför riksdagshuset eller nåt?

Kerstin.Ramden@xxxxxx wrote:

>Trafikutskottet: Vi skrev och bad att få träffa dem. Samtliga ledamöter
har
>fått vår skrivelse och jag därefter åter varit i kontakt med
>utskottskansliet. Än så länge finns inget uttalat från ledamöterna om vi
>får träffa dem eller ej.
>Hälsningar
>Kerstin
>

>                    Fredrick Beste
>                    <Fredrick.Beste@xxxxxxxxx        Till:
uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
>                    son.se>                          Kopia:
>                    Sänt av:                         Ärende:
[uppsalapendeln] Re: Focus
> [...]
>Stockholms Central en hel del,  och förmodligen förbättra läget för
>Uppsalapendeltågen, till en kostnad på 12 BSEK, skulle kunna stå klart
>år 2012 (eller om det var 2014).
>
>Ungefär så ser läget ut. Rätta mig gärna om jag har fel!
>
>Jag tror att vi ska söka så mycket dialog med SJ och Banverket som
>möjligt, det är faktiskt bättre att prata med dem än att "stå på
>barrikaderna". DÅ förasöker vi åtminstone göra saker bättre.
>Jag går gärna på studiebesök i trafikledningscetnralen, t ex.
>
>Jag tror att ett brev till SJs VD skulle vara på sin plats just nu, för

Uppsala