[uppsalapendeln] Ang: Nya tidtabellen i korthet

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 1 Jan 2003 11:51:13 +0100

Tack för att du gjort dig besvär att kolla vilka förändringar det blir.
Hälsningar
Kerstin

                    "olle andersson"

                    <busett1@xxxxxxxxxxx>            Till:
uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
                    Sänt av:                         Kopia:

                    uppsalapendeln-bounce@fre        Ärende:
[uppsalapendeln] Nya tidtabellen i korthet
                    elists.org

                    2002-12-28 21:57

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

Hej !

Har gjort en snabb överblick över den nya tabellen och kommit fram till att
det med viss reservation gäller följande avgångar:

Stockholm-Uppsala
Lördag
07.10
08.10
09.10
10.10
11.10
12.10
13.10
14.10
15.10
16.10
17.10
Måndag-Fredag och Söndag
20.10
21.10

Uppsala-Stockholm
Lördag
08.10
09.10
10.10
11.10
12.10
13.10
14.10
15.10
16.10
17.10
Måndag-Fredag och Söndag
21.10

Räknar man på det viset som SJ gör vid sina presskontakter så ser man att
det blir 13 respektive 11 avgångar.
Räknar man i faktiska avgångar så blir det ytterligar 15 avgångar totalt.

Eftersom dessa tåg vanligtvis inte är så(?) mycket försenade eller drabbade
av inställning så borde väl procentandelen tåg som ställs in eller försenas
öka då man minskar antalet avgångar? Jag menar då att de tåg som finns kvar
är ju de som drabbas av förseningar i vanliga fall, och den andelen slås då
ut på färre avgångar.

Vid den senaste större förseningen (strömlöst Uppsala C) sände jag in en
reklamation (även tre andra förseningar följde med) med begäran om
ekonomisk
ersättning. Det jag fick tillbaka var en beklagan om det inträffade och
alla
"vackra" ord som kommit ur Gordons mun. Jag tänkte prova att överklaga
detta
för jag accepterar inte att gå tomhänt hem från en 90 minuters försening.

Mvh och Gott Nytt År
Bengt

Digitalt till papper med MSN Foto http://photos.msn.se/