[uppsalapendeln] Ang: Re: Ang: " Uppsalapendeln förlorar 20 avgångar i veckan"

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 1 Jan 2003 11:48:18 +0100

Gott Nytt År alla pendlare!
Man kan nog pågoda grunder misstänka att det är "våra egna" tåg de tänker
spara på. De som ska serva en längre sträcka skydda man nog.
Hälsningar
Kerstin

                    Irma Ridbäck

                    <irma.018129984@xxxxxxxxx        Till:
<uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
                    >                                Kopia:

                    Sänt av:                         Ärende:
[uppsalapendeln] Re: Ang: " Uppsalapendeln f örlorar 20
                    uppsalapendeln-bounce@fre        avgångar i  veckan"

                    elists.org

                    2002-12-28 17:01

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

Det man frågar sig är om det här tidtabellsbytet och minskade avgångarna är
ett sätt av SJ att svara på klagomålen från pendlarna?? Det blir ju inte
mer
utrymme på spåren i högtrafiktid på Stockholms central.
Det framgick inte av UNTartikeln om det är tågen från spår 3 etc. eller om
det är tågen som kommer från Eskilstuna som dras in. Om det är tågen
från/till Eskilstuna som blir kvar, så innebär tidtabellsförändringen fler
problem för resande framför allt från Stockholm till Uppsala.
Irma Ridbäck