[smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] RE: [smartdoctor] Re: PROÈITAJTE (c)TO KLINIÈARI PI(c)U O NAMA NA STUDENTSKOM FORUMU

  • From: Zrinko Karlović <zrinko.karlovic@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 7 Jan 2012 03:23:53 +0100

Ja ne bih.

Dapače, potpisao bih bar 80-90 posto onoga što je tamo objavljenoga.

Vjerojatno svakoga žuljaju samo dvije-tri rečenice... a je li toliko teksta
dovoljno za prijavu?  Bilo izdvojeno iz konteksta (to je tek tridesetak
riječi!) ili kao dio cjeline (gdje ne čiti niti 5 posto teksta).

A pogledajmo zapravo što je najkonfliktnije i razmislimo malo dublje,
nemojmo vrištati na prvu loptu!

*"Ovo šta kod nas radi opća praksa je slom i poraz opće medicine pred novim
društvenim uvjetima. Medicina bez ikakvih kriterija, ambulante u kojima bi
moja baba mogla raditi." *

Ovo što radi OM je *poraz opće medicine PRED NOVIM DRUŠTVENIM UVJETIMA*.
Dakle, naši problemi nisu toliko endogeni, odraz naše lijenosti i
nesposobnosti, nego su determinirani novim društvenim uvjetima.  Zar to i
mi ne govorimo?  Nismo li drukčije radili nekada, bar mi koji smo prošli
posljednjih pedesetak reformi i reformica?  I ne govorimo li kako bismo
ŽELJELI da nam se omogući raditi kao ranije, kako bismo svoj nekadašnji
način rada unaprijedili prema današnjim uvjetima i mogućnostima, a ne
unazadili prema onome što su nam nametnuli drugi, vanjski čimbenici, koje
se lako može opisati kao NOVE DRUŠTVENE UVJETE - od beskonačne
administracije, ceziha, agresivnih pacijenata u agresivnom okruženju,
mozgova ispranih medijskim propagandama svih vrsta, defanzivne medicine
koju nismo mi izmislili, ponižavajućeg položaja ne (samo) financijskog nego
osjećaja da bismo i glinenim golubima mogli zavidjeti na perspektivi u
životu... moram li nabrajati dalje da vidimo što je dovelo do onoga što
autor smatra porazom opće medicine?  Pa nije li poraz opće medicine već u
tome što mi radimo sve što radimo, mašemo repom priključujući se na cezih,
tiho predemo pacijentima dok im naplaćujemo participacije, u posebna
ekskluzivna izvanredna i ostala dežurstva odlazimo kasom ili galopom kako
jahač zategne uzde ili stisne mamuze... a za sve to tek ponekad netko
zalaje na Mjesec ili se ritne nogama pa ga opale bičem od deset do trideset
posto slame?  Gospodo kolege, a što vi smatrate porazom????

Smeta vas medicina bez ikakvih kriterija?  Ovdje jedino može smetati kad
autor, onako po Bibliji, vidi trunku u tuđem a ne vidi balvan u svom oku.
Ali time što mi vidimo kako bolnice nemaju nikakvih kriterija ne bismo
smjeli pasti u istu zamku pa da ne priznamo kako i naši kriteriji mogu biti
balvani - pri čemu ne kažem kriteriji nas ovdje prisutnih par desetaka
jahača na vjetrenjače, nego kriteriji struke u cjelini.  Kad ne bi bilo
tako, ne bi se događalo da nam se pacijenti ispisuju jer mi ne dajemo
antibiotik za prehladu i uputnicu za mjerenje tlaka, ali pacijenti se
ispisuju što znači da nalaze liječnike kod kojih se takve želje
ispunjavaju.  Kriteriji????

I, napokon, naizgled agresivno napadački uvredljiva fraza "ambulante u
kojima bi i moja baba mogla raditi".  Iako sročeno namjerno kontroverzno,
poentirajući naizgled glatko u očima čitatelja, kod ponovnog čitanja vidi
se da je (a ja bih čak rekao namjerno) napisano bez jasnog definiranja
lošeg postupanja.  To su "ambulante u kojima bi mogla raditi baba", ali to
ne znači da baba radi i da onaj tko radi tamo radi loše.  To nije problem
ambulante, jer i u lošim okolnostima (dovoljnima za babu) može se raditi
dobro.  To je problem sustava koji je tako loše postavljen da, ako netko
želi, može raditi loše (kao baba) i neće trpjeti posljedice.  E, sad se
malo dublje zamislite - a posve sam siguran da neće trebati baš jako duboko
- i iskreno recite sebi znate li neku ambulantu u kojoj netko, tko je po
tituli naš kolega, radi medicinu koju bi i autorova baba mogla raditi.
Sumnjam da ne znate baš nikoga.  A tu se vraćamo na one "nove društvene
uvjete", po kojima svatko može živjeti od pisanja uputnica, jer postoji
cijeli niz struktura koje ne samo da mu neće zamjeriti, nego će ga na to i
poticati - od uprava bolnica koje će oduševljeno primati gotovo zdrave
ljude kako bi im fakturirali prolazak kroz vrata (jer to je sve što
naprave), do bolničkih kolega koji se većinom neće odlučiti osuditi ovu
defanzivnu medicinu jer bi netko mogao primijetiti da su taj stil rada u
naš medicinski sustav uveli upravo kliničari.  Pa, kad bi u takvoj
ambulanti *mogla* raditi njegova baba, on nije rekao da u se svim ili
većini ambulanti tako radi, nego da sustav omogućuje ne samo medikritetima
nego i posve nesposobnima da se prilagode u sinekuri.  Prepoznajemo li u
tom sustavu nekoga????

Zato prije prijave Komori razmotrimo što nas i zašto zaista vrijeđa.  Ja
bih prije rekao da ovaj tekst ukazuje koliko je SUSTAV omalovažio primarnu
zaštitu (i posljedično doveo do babe u ambulanti) a ne koliko je PZZ
uništila sustav.